Mobiliteit is een hoog goed. Iedereen wil zonder hinder op de bestemming komen. Doorstroming, bereikbaarheid en verkeersafwikkeling zijn termen die in het beleid van de overheid veelvuldig terugkomen. Hoe die moiliteit, bereikbaarheid, doorstroming en verkeersafwikkeling te garanderen is vers twee.
Bij De Baan Verkeersadvies worden deze 'grootheden' afgepeld en in een overzichtelijk studierapport gepresenteerd. Alle modaliteiten die een rol spelen komen daarbij aan bod. Denk aan studies met de volgende insteek of vraagstelling: - Afwegen of een kruispunt met verkeerslichten omgevormd kan of moet worden tot een ander type kruispunt. - Uitwerken van een wegontwerp voor een lokale of provinciale weg. - Beoordelen en adviseren of een turborotonde de juiste oplossing is in een bepaalde situatie. - Bepaling van de parkeerdruk, parkeerduur, turnover en berekening van de parkeerbehoefte. - Opstellen Nota Parkeernormen inclusief rekentool parkeerbehoefte en verkeersgeneratie. - Meedenken over de lijnvoering van het openbaar vervoer, inrichting van haltes of busstation. - Beoordelen en checken van een wegontwerp dat door derden is gemaakt. Dat kan een verkeersveiligheidsaudit zijn of een toetsing van het ontwerp aan de uitgangspunten en/of de vigerende richtlijnen. - Second Opinion of expert judgement op een ontwerp of rapportage van een ander adviesbureau. - Studie naar verbeter maatregelen op een Provinciale of Gemeentelijke weg of route.
In onderling overleg komen we tot de juiste vraagstelling voor een passende offerte en helder verkeersadvies.